dinsdag 2 april 2013

Prepar3D testing (01)

Prepar3D test resultaten (01)

Inmiddels weer wat testing uitgevoerd op P3D.
Ik heb nu een DC3 geladen met een zelfgemaakt, uitgebreid panel. In feite een main panel en 6 sub panels.
Het geheel komt op precies zoals in FSX. Ik had wél de panel data omgezet in een cab file en niet gewerkt met een aparte map in gauges. De cab file direkt in de panel map.
De DC3 vliegt zeer goed, het geluid is anders, forser en met meer mechanisch effekt. De sliders in "sound" voor de engines moest ik wél lager zetten.
Na dit vliegtuig geprobeerd te hebben denk ik dat alle vliegtuigen anders reageren in P3D. Het lijkt wel of het nodig is precieser te vliegen, meer letten op gewicht, op MAC, op trimmen.
Mijn bewering dat de scenery helderder lijkt, blijkt te kloppen: op de forums heb ik vergelijkings foto's gevonden. Het is echter optische illusie, want wat P3D doet is schaduwen bijplaatsen. Zo is er meer kontrast.
Ik heb ook eens mesh ingebracht. Via de Scenery Library dus. Hier toch enige opmerkingen.
1. Er is ook hier een P3D bug! Als men na de eerste keer naar Scenery Library wil, crash-t de P3D. Het blijkt nu dat men altijd P3D moet opstarten in administrator mode. (voor Vista en Windows 7 toch)
2. Wanneer men een "add area" doet is het minder gemakkelijk om in de verkennen te navigeren. Meer klikwerk.
3. Ook vervelend is dat men niet, zoals in FSX, door op D of U te drukken snel een scenery kunt verplaatsen in de stack van de library. Het is dus écht aangewezen de sceneries van in het begin op de juiste plaats te zetten. Vandaar dat ik ook met de meshes begonnen ben!

Twee images van de omgeving van SVPA in Venezuela, freeware.

De Orinoco rivier in FSX


Dezelfde scenery in Prep3D, iets lager, maar op dezelfde plaats en zelfde instellingen





Geen opmerkingen:

Een reactie posten